שביל מי-ם אל ים, היום השני!

ביום השני של הרכיבה התעוררנו מוקדם מאוד, כל כך מוקדם שכבר לא ידענו אם לומר בוקר טוב או לילה טוב.
יותר מאוחר יסתבר לנו שלקום מוקדם זה דבר טוב ואפילו מומלץ. אחרי ארוחת בוקר קונטיננטלית (קורנפלקס וקפה שחור) התחלנו לרכב.

הרכיבה התחילה בירידות ארוכות ומהירות רובן על שבילים מהודקים. תוך כדי טיסה במדרונות של נחל רפאים יצא לנו לראות ארנב. הדרך המשיכה להתפתל, חלקה מישורית חלקה בירידה תוך כדי מעבר לצד נחל שורק שנראה כל כך טוב בשמונה בבוקר. עצירת אנרגיה בשמורת נחל שורק (שלא רחוק ממנה מסתבר שיש מכלאה לאקלום יחמורים).

סמוך לתחילת הרכיבה פגשנו רוכב מאוד אדיב שהסביר לנו שהשביל לא מסומן הכי טוב שבעולם (נו-נו-נו לקק"ל) ונתן לנו כמה סימני דרך (החשוב בינהם הוא בית הקברות- "דרך החיים" שליד אשתאול). המשכנו לרכב ב-ראבק עד צומת שמשון שם פגשנו תחנת דלק ראשונה (!) ומילאנו את מלאי הקבוקים (או כמו שיגאל מעדיף לכנותם- נתרן!). משם הדרך לעצירת צהריים במושב אשתאול (שאגב מפוצץ בתימנים לבנים) שם אכלנו ארוחת מלכים של פרוסת לחם על מצע דבש וקינחנו במים.

רכיבה מאומצת דרך יער אשתאול הביאה אותנו לשיא גובה רציני שאותו ניצלנו בירידה מטורפת על דרך בורמה. כשהגענו ליער הראל התחלנו להרגיש את הערב יורד ושקלנו לבצע חניית לילה. מקום שנראה בהתחלה כאופציה לא רעה היה אורחן מצפה הראל. התגובה שקבלנו מבעלי המקום הייתה סירוב לתת לנו לפרוס את האוהלים שלנו בחצר האורחן (שלא היה מאוכלס באורחים אלא רק שני שומרים בלבד שגרים שם). לאחר שנתקלנו בסירוב המשכנו ברכיבה על כביש עד למושב "בקוע" שם ביצענו את חניית הלילה.

אנחנו רוצים להודות למשפחת שרעבי שאפשרה לנו להשתמש בברז המים שלה. ישבנו לאכול פסטה איטלקית מעשה ידיו של רג'יב והסו-שף תומס, קידשנו לכבוד החג והלכנו לישון שבעים וטובי לב. כשכבר ישנו שנת ישרים (היה אפשר לדעת לפי הנחירות האומנותיות של יגאל) התעוררנו כולנו בבהלה- במדשאה שעליה ישנו החליטו לפתוח את הממטרות. רג'יב- האיש והאגדה זינק בצורה הירואית מהאוהל כשלגופו רק תחתוני טנגה ועט על הממטרה. עד היום אף אחד לא יודע באמת מה קרה ואיך רג'יב הצליח לכבות את הממטרה בחושך שהיה שם. כששואלים אותו הוא מצטנע ואומר- "היה שם כפתור", לנו נשאר רק להאמין.

לילה טוב שביל י-ם אל ים יום שני.

נתוני היום:

סה"כ ק"מ- 50.65

זמן רכיבה נטו-   3:12 שעות.

מהירות ממוצעת-  קמ"ש.15.2

מהירות מקסימלית- 50 קמ"ש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin

Watch out! Hamami is watching you

תודה לדביר, חברינו היקר בגולה, על העזרה הרבה בהקמת הבלוג, ועל אחסונו ברשת Horef.net, ועל התמיכה הנפשית מעבר לים. (בתמונה למעלה זה לא דביר...)